ЯК ГОЛОСУВАТИ ВНУТРІШНЬО ПЕРЕМІЩЕНИМ ОСОБАМ І ВИБОРЦЯМ, ВИБОРЧА АДРЕСА ЯКИХ ВІДНОСИТЬСЯ ДО ТИМЧАСОВО ОКУПОВАНОЇ ТЕРИТОРІЇ УКРАЇНИ 29.01.2019 Громадяни України, які проживають на тимчасово окупованій території України (частина третя статті 8 Закону України "Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України"), а також внутрішньо переміщені особи (стаття 8 Закону України "Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб") мають право реалізувати своє право голосу на виборах Президента України шляхом зміни місця голосування без зміни виборчої адреси. ХТО МАЄ МОЖЛИВІСТЬ ПРОГОЛОСУВАТИ НА ВИБОРАХ ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ 29.01.2019 Конституцією України та Законом України "Про вибори Президента України" визначено, що право голосу на виборах Президента України мають громадяни України, яким на день виборів виповнилося вісімнадцять років. Не має права голосу громадянин, визнаний судом недієздатним. Кожний громадянин України на виборах Президента України має один голос. Виборець може використати право голосу тільки на одній виборчій дільниці, де він включений до списку виборців. Виборець реалізує своє право голосу під час виборів у порядку, встановленому Законом України "Про вибори Президента України". Документом, що підтверджує громадянство України та є підставою для отримання виборчого бюлетеня на виборах Президента України є паспорт громадянина України у вигляді книжечки або у вигляді картки, тимчасове посвідчення громадянина України, військовий квиток (виключно для військовослужбовців строкової служби), паспорт громадянина для виїзду за кордон, дипломатичний чи службовий паспорт (для громадян України, які проживають або перебувають за межами України), картка (довідка) установи виконання покарань або слідчого ізолятора (для осіб, які перебувають в установах виконання покарань або слідчих ізоляторах).
ІНФОРМАЦІЯ ЩОДО ЗДІЙСНЕННЯ ПОВНОВАЖЕНЬ ОРГАНАМИ ВЕДЕННЯ ДЕРЖАВНОГО РЕЄСТРУ ВИБОРЦІВ НА ТЕРИТОРІЇ ОБ’ЄДНАНИХ ТЕРИТОРІАЛЬНИХ ГРОМАД, ДО СКЛАДУ ЯКИХ ВХОДЯТЬ МІСТА ОБЛАСНОГО ЗНАЧЕННЯ 22.01.2019 З прийняттям Верховною Радою України Закону України "Про добровільне об’єднання територіальних громад" від 5 лютого 2015 року № 157-VIII в нашій державі набув широкого розмаху процес децентралізації. Внесення 14 березня 2017 року змін до зазначеного Закону започаткувало утворення об’єднаних територіальних громад, до складу яких увійшли територіальні громади міст обласного значення, а також територіальні громади сіл, селищ, інших міст суміжних районів. З метою забезпечення організаційного і технологічного функціонування Реєстру постановою Центральної виборчої комісії від 19 жовтня 2018 року № 167 затверджено Роз’яснення щодо окремих питань здійснення повноважень органами ведення Державного реєстру виборців на території об’єднаних територіальних громад, до складу яких входять міста обласного значення. Так, у вказаному Роз’ясненні, серед іншого, зазначається, що у разі утворення об’єднаної територіальної громади, до складу якої увійшли територіальна громада міста обласного значення і територіальна громада (територіальні громади) села, селища, іншого міста суміжного району, повноваження органу ведення Реєстру в місті обласного значення, у районі міста обласного значення з районним поділом поширюються відповідно на територію міста обласного значення, району в місті обласного значення та сіл, селищ, міст, що входять до його складу. На територію сіл, селищ, міст, територіальні громади яких увійшли до складу відповідної міської об’єднаної територіальної громади, поширюються повноваження органу ведення Реєстру в районі, в межах якого розташовані зазначені населені пункти. У разі віднесення міста районного значення, яке входить до складу об’єднаної територіальної громади, до категорії міст обласного значення утворюється орган ведення Реєстру в місті обласного значення, у районі в місті обласного значення з районним поділом, з обсягом повноважень органу ведення Реєстру в місті обласного значення, у районі міста обласного значення, яке увійшло до складу об’єднаної територіальної громади. Доступ до записів Реєстру в режимі записування надається органам ведення Реєстру стосовно персональних даних виборців, виборча адреса яких знаходиться в межах території, на яку поширюються повноваження цих органів. Органи ведення Реєстру забезпечують ведення Реєстру та складають списки виборців у порядку, встановленому законом та Розпорядником Реєстру з урахуванням зазначеного Роз’яснення. ІНФОРМАЦІЯ ЩОДО ВЗАЄМОДІЇ ВІДДІЛІВ ВЕДЕННЯ ТА ОРГАНІВ РЕЄСТРАЦІЇ ВІДПОВІДНИХ ТЕРИТОРІАЛЬНИХ ГРОМАД 03.02.2016 Верховною Радою України 10 грудня 2015 року прийнято Закон України № 888-VIII "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розширення повноважень органів місцевого самоврядування та оптимізації надання адміністративних послуг" (далі – Закон). Законом (пункти 5, 6 розділу І) внесено зміни, зокрема, до Законів України "Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні" та "Про Державний реєстр виборців". Суть основних змін до Закону України "Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні" полягає в тому, що повноваження стосовно здійснення реєстрації, зняття з реєстрації місця проживання особи на відповідній території передаються від Державної міграційної служби України до виконавчих органів сільських, селищних, міських рад, сільських голів (у разі якщо відповідно до закону виконавчий орган сільської ради не утворено). У зв’язку із цим стаття 22 Закону України "Про Державний реєстр виборців" доповнюється новим суб’єктом – уповноваженою посадовою особою органу реєстрації, якою подаватимуться відомості про: - громадян України, зареєстрованих за місцем проживання у відповідній адміністративно-територіальній одиниці, яким протягом наступного місяця виповниться 18 років; - виборців, які протягом попереднього місяця зареєстрували своє місце проживання у відповідній адміністративно-територіальній одиниці; - виборців, які протягом попереднього місяця зняті з реєстрації за місцем проживання у відповідній адміністративно-територіальній одиниці. Крім того, Законом врегульовується питання можливості передачі передбачених статтею 22 Закону України "Про Державний реєстр виборців" відомостей Центральній виборчій комісії на центральному рівні. Так, зазначені відомості можуть подаватися в електронному вигляді з державних інформаційних систем, що містять відповідну інформацію, у порядку, встановленому Комісією та органом, що забезпечує функціонування відповідної інформаційної системи. У такому разі ці відомості органам ведення Державного реєстру виборців на паперовому та електронному носіях не подаються, а передаються Комісією засобами автоматизованої інформаційно-телекомунікаційної системи Державного реєстру виборців. УВАГА! Вказані пункти Закону, згідно з якими вносяться зміни до Законів України "Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні" та "Про Державний реєстр виборців", набирають чинності з 4 квітня 2016 року. Пунктом 2 розділу ІІ "Прикінцеві та перехідні положення" Закону визначено, що для створення реєстрів територіальних громад за запитами органів реєстрації органи ведення Державного реєстру виборців одноразово передають на електронному носії протягом 10 днів з дня надходження такого запиту передбачені Законом відомості Державного реєстру виборців. Таким чином, зазначені відомості Державного реєстру виборців надаватимуться органами ведення Державного реєстру виборців у разі надходження запиту органу реєстрації після набрання чинності відповідними положеннями Закону. Центральною виборчою комісією як розпорядником Державного реєстру виборців здійснюватиметься консультативно-методичне забезпечення діяльності органів ведення Державного реєстру виборців щодо виконання положень пункту 2 розділу ІІ "Прикінцеві та перехідні положення" Закону.
ЗАГАЛЬНА ІНФОРМАЦІЯ З НАЙБІЛЬШ АКТУАЛЬНИХ ПИТАНЬ, ЩО СТОСУЄТЬСЯ ВКЛЮЧЕННЯ ДО СПИСКУ ВИБОРЦІВ ГРОМАДЯН УКРАЇНИ,ЯКІ ПРОЖИВАЮТЬ АБО ТИМЧАСОВО ПЕРЕБУВАЮТЬ ЗА МЕЖАМИ УКРАЇНИ ПІД ЧАС ПРОВЕДЕННЯ ПОЗАЧЕРГОВИХ ВИБОРІВ НАРОДНИХ ДЕПУТАТІВ УКРАЇНИ 2014 РОКУ 03.02.2014 Як дізнатися про місцезнаходження закордонних виборчих дільниць, а також про час і місце голосування? Для проведення голосування на виборах народних депутатів України у закордонному виборчому окрузі використовуються закордонні виборчі дільниці, утворені Центральною виборчою комісією на постійній основі. Які умови для голосування на виборах народних депутатів України за межами України? Для того, щоб виборцю реалізувати своє право голосу за межами України необхідно: Хто включається до списку виборців на закордонній виборчій дільниці? До списку виборців на закордонній виборчій дільниці включаються громадяни України, яким виповнилося або на день голосування виповниться вісімнадцять років та які за своєю виборчою адресою згідно з даними Державного реєстру виборців, відносяться до цієї закордонної виборчої дільниці. Яким чином поновлюються дані про виборців які перебувають або проживають за кордоном? Відомості про виборців, які проживають або перебувають за межами України, до органу ведення Державного реєстру виборців у Міністерстві закордонних справ України подають керівники закордонних дипломатичних установ України, а також Міністерство оборони України (стосовно виборців, які прибули до військової частини, дислокованої за межами України). Як мені проголосувати, якщо я проживаю за кордоном, але не перебуваю на консульському обліку? У випадку, якщо виборець який проживає за кордоном не стоїть на консульському обліку, закордонна дипломатична установа України може не володіти інформацією про його перебування на території відповідної іноземної держави. Чи можливо включитися до списку виборців у день голосування? Ні, неможливо. Як я можу ознайомитись зі списком виборців на закордонній виборчій дільниці? Для закордонної виборчої дільниці складаються попередній та уточнений списки виборців. Що робити, якщо я виявив неправильності у попередньому списку виборців на закордонній виборчій дільниці? У разі виявлення виборцем неправильностей у попередньому списку виборців на закордонній виборчій дільниці (у тому числі щодо невключення, неправильного включення або виключення із списку виборців його або інших осіб) він має право особисто подати дільничній виборчій комісії відповідну заяву, до якої додаються необхідні документи (копії документів). Як узяти участь у голосуванні на виборах народних депутатів України виборцю, який проживає в Україні, але в день їх проведення перебуватиме за її межами?
Як проголосувати виборцю, який проживає за межами України, але на день їх проведення перебуватиме в Україні? Виборець, який проживає за межами України, але на день проведення позачергових виборів народних депутатів України перебуватиме на її території, для реалізації свого права голосу може бути включеним до списку виборців на звичайній виборчій дільниці в Україні шляхом тимчасової зміни місця голосування без зміни виборчої адреси. Як проголосувати виборцю, який проживає за межами України та на день їх проведення перебуватиме в іншій іноземній державі? Виборець, який проживає за межами України та на день їх проведення тимчасово перебуватиме на території іншої іноземної держави, для реалізації свого права голосу на виборах народних депутатів України може бути включений до списку виборців на закордонній виборчій дільниці іншої іноземної держави такими шляхами: Які документи є підставою для отримання виборчого бюлетеня на закордонній виборчій дільниці з виборів народних депутатів України? Документами, які є підставою для отримання виборчого бюлетеня і можуть бути використані на закордонній виборчій дільниці з виборів Народних депутатів України, є виключно: Які документи необхідні для отримання виборчого бюлетеня на виборчій дільниці з виборів народних депутатів України на території України? Документами, які є підставою для отримання виборчого бюлетеня на виборчій дільниці з виборів народних депутатів України, є виключно: Чи можливо отримати виборчий бюлетень на виборчій дільниці, яка розташована на території України, на підставі паспорта громадянина України для виїзду за кордон? Ні, отримати виборчий бюлетень на звичайній виборчій дільниці на території України за таким паспортом не можливо. Які документи повинні бути додані виборцем до заяви про тимчасову зміну місця голосування або про включення до списку виборців на закордонній виборчій дільниці? До відповідної заяви можуть бути додані будь-які документи, однак які підтверджують необхідність тимчасової зміни місця голосування виборця та підтверджують проживання або перебування виборця на день проведення голосування з виборів народних депутатів України в межах закордонної виборчої дільниці. У разі якщо до заяви додаються копії документів, їх оригінали пред’являються органу ведення Реєстру для перевірки вірності цих копій. Як перевірити зміст своїх персональних даних у Державному реєстрі виборців? Виборець, який проживає або перебуває за межами України, може особисто подати письмовий запит щодо змісту його персональних даних у Реєстрі до закордонної дипломатичної установи України за місцем проживання чи перебування, пред’явивши при цьому паспорт громадянина України для виїзду за кордон, дипломатичний паспорт, службовий паспорт або тимчасове посвідчення громадянина України (якщо особа недавно набула громадянства України). Який порядок зміни виборчої адреси виборцю, який проживає чи перебуває за межами України? Виборець, який проживає чи перебуває за межами України, в разі зміни його персональних даних, зокрема виборчої адреси, може особисто звернутися до відповідної закордонної дипломатичної установи України із заявою про внесення змін до його персональних даних у Реєстрі. Чи можу я перебуваючи за кордоном використати електронну пошту для відправки заяви про зміну виборчої адреси? Ні, в разі зміни персональних даних виборця, зокрема виборчої адреси, виборець може особисто звернутися до відповідної закордонної дипломатичної установи України із заявою про внесення змін до його персональних даних у Реєстрі. Джерело: https://www.drv.gov.ua/ords/portal/!cm_core.cm_index?option=ext_newsfeed&pnfd_cat_id=20&pnfd_outtype=blog&pmn_id=160 | |
| |
Переглядів: 329 | | |
АКТУАЛЬНІ ПИТАННЯ